In het lijfblad van lingerie/ondergoedmerk Triumphvonden we deze maand een leuk feitenoverzichtje. Daaruit blijkt onder andere dat 56% van de Nederlandse mannen zijn eigen ondergoed koopt…

Hoe gaat de man om met ondergoed en wat draagt hij? Kiest hij voor modieus en kleur? Verkiest hij strak en sexy boven comfortabel? Of draagt hij gewoon wat zijn partner koopt.

Uit een onderzoek van GFK blijkt dat Belgische en Nederlandse mannen bij de meest geëmancipeerde Europese mannen horen op het gebied van ondergoed.

Maar liefst 55% van de Belgische mannen kiest zelf welke onderbroek er wordt gedragen. Nederland volgt op de voet met 56%. De Fransen en Italianen volgen echter pas met 37% en 30% (zie tabel).

tabel

Andere leuke ondergoedweetjes zijn:

Mannen geven gemiddeld 25% meer uit aan een slip
Een man geeft gemiddeld 5,50 uit als hij zelf een slip koopt, terwijl de vrouw slechts 4,40 besteedt als ze een slip koopt voor haar man.

Mannen kopen vooral tussen de leeftijd van 25 en 49 jaar hun eigen ondergoed
Maar liefst 64% van de mannen beslist zelf welke kleur of welk model onderbroek hij draagt

Mannen zijn merkbewuster dan vrouwen
40% van de mannen kiest resoluut voor een merk als ze een slip voor zichzelf kopen, terwijl slechts 30% van de vrouwen een merkslip voor haar man koopt.

Mannen kopen minder traditionele slips en kiezen meer en meer voor strakke tricot boxers

Bron: Triumph magazine